Wszystkie porady:
Porady
Filtry cząstek stałych
Czy wiesz jak działają filtry cząstek stałych
w nowoczesnych silnikach Diesla?
Filtry cząstek stałych silników Diesla skupiają w określonym miejscu cząstki sadzy i spalają ją w elektronicznie kontrolowanych odstępach czasu.
Aby zagwarantować skuteczne działanie bezobsługowych filtrów cząstek stałych przez cały okres eksploatacji samochodu, należy ograniczyć do minimum osady popiołu powstałego ze spalania oleju.
Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 powstał w oparciu o specjalną, niskopopiołową formulację, która gwarantuje nieprzerwaną pracę filtrów cząstek stałych na optymalnym poziomie.
Nowe przepisy Euro 4 dotyczące emisji spalin, które zaczęły obowiązywać w 2005 roku, opracowano w celu ograniczenia poziomu emisji zanieczyszczeń uwalnianych do atmosfery przez samochody. Wymogi ustawodawcze kładą główny nacisk na rozwiązania konstrukcyjne silników Diesla i układów wydechowych - większość nowoczesnych silników Diesla zostanie wyposażona w filtry cząstek stałych w celu ograniczenia poziomu emisji spalin uwalnianych do atmosfery. Aby zapobiec wzrostowi kosztów serwisowania, producenci zdecydowali się na zastosowanie filtrów cząstek stałych, które nie wymagają obsługi w całym okresie eksploatacji samochodu.
Nowa generacja olejów silnikowych do silników Diesla
Aby móc utrzymać wydłużone okresy międzyserwisowe i zapewnić bezobsługowość nowych filtrów cząstek stałych silników Diesla, trzeba było opracować nową generację tzw. "niskopopiołowych" olejów silnikowych, pozwalających ograniczyć ilość osadów popiołu w filtrze do minimum.
ExxonMobil współpracował ściśle z wieloma producentami samochodów, aby opracować produkt o technologii dobranej specjalnie pod kątem wymagań bezobsługowych filtrów cząstek stałych, z zamiarem jednoczesnego zapewnienia doskonałej ochrony przeciwzużyciowej. Efektem tej współpracy jest olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30, najnowszy produkt w trzydziestoletniej historii środków smarnych z serii Mobil 1. Jego unikalna formulacja jest w pełni zgodna z wymogami filtrów cząstek stałych silników Diesla i katalizatorów silników benzynowych. Olej ten odznacza się wszystkimi zaletami rodziny Mobil 1, takimi jak: doskonałe smarowanie w każdych warunkach ekspoatacyjnych, obniżenie konsumpcji paliwa, najwyższy poziom ochrony przeciwzużyciowej oraz lepsza ochrona przed tworzeniem się osadów.
Przekonaj się, jak wiele korzyści daje stosowanie
nowego oleju Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Zalety produktu:
- opracowany z myślą o wydłużeniu żywotności i zapewnieniu skuteczności filtrów cząstek stałych silników Diesla
- opracowany z myślą o wydłużeniu żywotności i zapewnieniu skuteczności katalizatorów w silnikach benzynowych
- dla silników o wydłużonym przebiegu międzyobsługowym
- dla silników Diesla i benzynowych
- obniża konsumpcję paliwa
- znakomita ochrona przeciwzużyciowa
- zapewnia doskonałe smarowanie w wysokich i niskich temperaturach
- zapobiega tworzeniu się osadów